(16) Analysis of tasks from a Hejný Method mathematics textbook for the sixth grade, E. López Centella (to appear, 2024). In M. Sajka, Trends in Mathematics Education Research, Institute of Mathematics, Pedagogical University of Krakow.
(15) Solving estimation tasks: Novel features of the emerging models when three-dimensional geometry becomes relevant, J. Montejo-Gámez, E. López Centella, Fernández-Ahumada, E. (to appear, 2024). Researching mathematical modelling education in disruptive/challenging times, International Community of Teachers of Mathematical Modelling and Applications Series. Springer.
(14) Strategies and errors of lower secondary students when addressing a word problem, E. López Centella (2023). In B. Berral Ortiz, J. A. Martínez Domíngo, D. Álvarez Ferrándiz, J. J. Victoria Maldonado, Investigación e innovación educativa en contextos diferenciados (pp. 95-104). Dykinson. ISBN: 978-84-1170-558-8.
(13) Pensamiento funcional de estudiantes de tercero de primaria: un estudio bajo el enfoque del early algebra, E. López Centella (2023). BOLEMA, Boletim de Educação Matemática, 37 (77), 1277-1298. https://doi.org/10.1590/1980-4415v37n77a17
(12) A study on the use of mathematical senses and critical thinking of student teachers, E. López Centella (2022). In B. Maj-Tatsis and K. Tatsis (Eds.), Critical thinking: Practices in Mathematics Education and beyond (pp. 111-122), Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. ISBN: 978-83-7996-903-6.
(11) Game-based approach to reasoning, problem solving and communication for high school students, J. Montejo Gámez, M.ª V. Amador Saelices and E. López Centella (2022). In C. A. Huertas-Abril, E. Fernández-Ahumada, N. Adamuz-Povedano, International Approaches and Practices for Gamifying Mathematics (pp. 189-215), IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-7998-9660-9.ch010.
(10) Exploring the geometric, measurement and number sense of prospective primary education teachers, E. López Centella (2022). In M. P. Bermúdez y M. Guillot, International Handbook for the Advancement of Science, Thompson Reuters.
(9) Modificación de una tarea de un libro de texto sobre longitud por futuros maestros de Educación Primaria, J. A. Fernández Plaza and E. López Centella (2022). In J. L. Fernández Plaza, J. L. Lupiáñez, R. Ramírez, Investigación en Educación Matemática - Homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (pp. 173-190). Octaedro. ISBN (PDF): 978-84-19312-10-5.
(8) Análisis de tareas sobre visualización propuestas por futuros maestros de primaria, E. López Centella and J. A. Sánchez Pelegrín (2021). Innovación e investigación educativa para la formación docente (pp. 133-146). Dykinson. ISBN: 978-84-1122-023-1
(7) Conocimiento del contenido y de las características del aprendizaje de las matemáticas de futuros maestros, J. A. Sánchez Pelegrín and E. López Centella (2021). In S. Alonso García, J. M. Trujillo Torres, A. J. Moreno Guerrero, C. Rodríguez Jiménez, Investigación educativa en contextos de pandemia (pp. 955-967). Dykinson. ISBN: 978-84-1122-020-0
(6) Design and elaboration of didactic resources for teaching and learning mathematics in primary education (2021), E. López Centella, In G. Buela Casal (Ed.), Evaluación e Innovación en Educación Superior e Investigación (pp. 1048-1057), Dykinson. ISBN: 978-84-1377-598-2
(5) Current changes in primary education: The issue of “different” in a mathematics primary school classroom, I. Papadopoulos, D. Jirotková, J. Slezáková and E. López Centella (2020), Pedagogika – Journal of Educational Sciences 70(4), 483-508. ISSN: 2336-2189
(4) Revisión curricular de las matemáticas y la tecnología de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato y su conexión con la criptografía, E. López Centella (2018). In J. M. Alcántara-Pilar, M. Bermúdez Martínez, F. J. Blanco Encomienda and J. M. Heredia Jiménez, Investigación e innovación en el ámbito universitario – Tendencias ante los retos actuales de la sociedad (pp. 59-70). EOS Universitaria. ISBN: 978-84-9727-748-8.
(3) Morphisms and elements of group-like type in weak multiplier bialgebras (2018), E. López Centella, Algebra Colloquium 25, No. 1, 107-132.
(2) Weak multiplier bialgebras, G. Böhm, J. Gómez Torrecillas, E. López Centella (2015), Transactions of the American Mathematical Society, 367, 8681-8721. ISSN 1088-6850 (online), ISSN 0002-9947 (print).
(1) On the category of weak bialgebras, G. Böhm, J. Gómez Torrecillas, E. López Centella (2014), Journal of Algebra 399, 801-844. ISSN: 0021-8693.
(7) Analysis of models used by student primary teachers when addressing a geometric estimation task, E. López Centella, J. Montejo-Gámez (to appear, 2024). Proceedings of the 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
(6) Recognition of an equation as an algebraic description of contextualized situations by fifth graders, E. López Centella, J. Slezáková and D. Jirotková (2022). Proceedings of the 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). https://hal.science/hal-03745147
(5) Strategies and errors of prospective primary education teachers when addressing an area calculation task, E. López Centella (2021), In J. Novotná and H. Moraová (Eds.), Proceedings of the Symposium Elementary Mathematics Teaching - Broadening experiences in elementary school mathematics (pp. 280-290), ISBN 978-80-7603-260-6.
(4) ¿Esta ecuación describe esta situación? Explorando el pensamiento algebraico de estudiantes de primaria, E. López Centella, J. Slezáková and D. Jirotková (2021). In P. D. Diago, D. F. Yáñez, M. T. González-Astudillo, and D. Carrillo (Eds.), Investigación en Educación Matemática XXIV (pp. 393 – 400). Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática.
(3) Functional thinking of third grade students: a study from early algebra framework, E. López Centella (2019). J. Novotná and H. Moraová (Eds.), Proceedings of the Symposium Elementary Mathematics Teaching - Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics (pp. 251-261). ISBN 978-80-7603-069-5.
(2) Breve análisis de las consideraciones curriculares sobre la educación primaria en estadística y probabilidad en España desde 1970 hasta la actualidad, E. López Centella (2019). In J. M. Contreras, M. M. Gea, M. M. López-Martín and E. Molina (Eds.), Actas del Tercer Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística (pp. 1-10). ISBN: 978-84-09-09111-9.
(1) Actitudes hacia las matemáticas de maestros de Educación Infantil y Primaria, E. Castro Rodríguez, M. L. López and E. López Centella (2017), Libro de Actas del VIII Congreso Iberoamericano de Educación Matemática (pp. 143-151). Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas. ISBN: 978-84-945722-3-4.
(3) Analysis of models used by student primary teachers when addressing a geometric estimation task, E. López Centella and Montejo-Gámez, J. (2023). Research paper excerpt.
(2) Geometría esférica con GeoGebra, E. López Centella and J. A. Sánchez Pelegrín (2023). SUMA 105, pp. 21-26. Federación de Sociedades de Profesores de Matemáticas.
(1) Modelización matemática con grafos en Maxima, E. López Centella (2022). SUMA 99, 73-82. Federación de Sociedades de Profesores de Matemáticas.