2
 2nd INTERNATIONAL CONGRESS of EDUCATIONAL SCIENCES and DEVELOPMENT


HOTEL NAZARIES 5*                                  Granada (SPAIN), June 25-27, 2014
111111a811

Home
Congress Venue
Secretariat
Call for Papers
Registration
Scientific Program
Schedule
Updated
Book of Abstracts
Book of Chapters
Call for  Paper, Journal Bordón
Proceedings Papers
Congress Committees
Collaborating Institutions
Accommodation and Social Events



SCIENTIFIC PROGRAM


CONFERENCES
PRACTICAL WORKSHOPS
INVITED SYMPOSIA
THE CONVERSATION HOUR WITH ...
ORAL AND WRITTEN COMMUNICATIONS, AND SYMPOSIA


CONFERENCES







1
Child sexual abuse victims


Gail S. Goodman
President Developmental Psychology of American Psychological Association (APA), United States of America



1
Measuring Teacher Effectiveness: Multiple Conceptualizations


Yin Cheong Cheng

President World Educational Research Association (WERA), Hong Kong







1
Alto rendimiento académico y profesional: Confluencia de variables personales y contextuales en la excelencia humana

Lendro Almeida

Full Professor. President of the Institute of Education, University of Minho, Portugal



1
TALIS: La profesión docente en España vista por los propios profesores

Ismael Sanz Labrador
Director, National Institute Educational Evaluation, (Spanish Ministry of Education, Culture, and Sport) Spain







1
Integración de un modelo explicativo del rendimiento académico basado en los avances de la investigación
Joaquín Caso Niebla
Full Professor of Educational Psychology
University of Baja California



1 Deberes escolares y rendimiento académico en la enseñanza obligatoria

José Carlos Núñez Pérez
Full Professor of Developmental and Educational Psychology, University of Oviedo, Spain







1
School leadership for standards or creativity

 
Lejf Moos
President European Educational Research Association (EERA), Copenhague, Denmark



1
Identity development in adolescence


Wim Meeus
President European Association for Research on Adolescence (EARA), Utrecht (Holland)







PRACTICAL WORKSHOPS







170
Cómo evaluar objetivamente al alumnado


José Muñiz
President of the Spanish National Committee of the ISO10667 for the Assessment of People in Working Contexts



1
¿Necesidad de cambio en la formación inicial del profesorado?



José Antonio Naranjo Rodríguez
President of the Conference of the Dean of Education
MiniCV







1 Evaluación de la calidad docente



Enrique García-Berro
Director of the Serra Húnter Program
Government of Catalonia




1
Las Inteligencias Múltiples como modelo para identificar talentos


María Dolores Prieto Sánchez
Full Professor. Education Sciences, University of Murcia







1
Atención y aprendizaje en la escolaridad básica: Aspectos evolutivos y estrategias de intervención en contextos ordinarios

Jesús García Vidal

Asociate Professor of Research Methods and Diagnostic in Education, Universidad de Sevilla



1
Atención y aprendizaje en la escolaridad básica: Aspectos evolutivos y estrategias de intervención en contextos ordinarios

Daniel González Manjón

Asociate Professor of Psychology Departament, Universidad de Cádiz







1
Cómo evaluar la actitud, el interés y la motivación de los estudiantes en el aprendizaje

Julio Antonio González-Pienda
Full Professor, University of Oviedo
Permanent member of the International Academy for Research in Learning Disabilities (IARLD)




1
Directrices para diseñar el Máster de Psicología de la Educación, adaptado al EEES


Juan Fernández Sánchez
Full Professor of Developmental and Educational Psychology. Complutense University of Madrid







1
Cómo diseñar y planificar un estudio de campo en Educación


Leonor Buendía
Full Professor. Research Methods and Diagnostic in Education, University of Granada



1
Cómo elaborar y redactar un proyecto de investigación en Educación


Mª Paz Bermúdez

Asociate Professor of Developmental Psychology
University of Granada







1
Cómo publicar un artículo en una revista científica en Educación

Gualberto Buela-Casal
Asociate Editor of Journals in the Journal Citation Reports of the Web of Sciences (ISI) and Scopus: IJCHP y EJPALC




1
Adaptación de instrumentos de medición psicológica en contextos educativos


Joaquín Caso Niebla
Full Professor of Educational Psychology
University of Baja California








1
Criterios de evaluación de los tramos de investigación en Educación en la CNEAI


Arturo Galán González
Asociate Professor, MIDE,
National University of Distance Education




1
Justificación de sexenios y de la acreditación de profesorado de Educación



Raúl Quevedo-Blasco
Universitu¡y of Granada Professor







1
Título Pendiente



Manuel Mariano Vera Martínez
Decano del Colegio Oficial de Psicólogos de Andalucía Oriental (COPAO)
MiniCV



1 Dos nuevas herramientas en ámbitos educativos: BAT-7, Batería de Aptitudes de TEA Y EXPLORA, Cuestionario Para la Orientación


Marta Terceño Raposo
Director of the Seville Delegation of TEA Editions







1
Utilidades de SCOPUS en Educación: Cúales son y cómo usarlas



David Miño
Elsevier Science, Holland
MiniCV



1
Cómo diseñar o mejorar una revista de Educación para su posible incluisión en WoS (ISI)

Gualberto Buela-Casal
Asociate Editor of Journals in the Journal Citation Reports of the Web of Sciences (ISI) and Scopus: IJCHP y EJPALC







1 Utilidades de WoS en Educación: Cúales son y cómo utilizarlas


Tihomir Tsenkulovski
Customer Education Specialist, Web of Science (ISI), Germany
MiniCV



1
Cómo diseñar o mejorar una revista de Educación para su posible inclusión en SCOPUS


Edward Wedel-Larsen

Elsevier Science, Holland                            
  MiniCV







INVITED SYMPOSIA





















CONVERSATION HOUR WITH ...
Conversation Hour with

1

GAIL S. GOODMAN

President Developmental Psychology of American Psychological Association (APA)
United States of America



Conversation Hour with

1

LEJF MOOS
President European Educational Research Association (EERA), Copenhague, Denmark



Conversation Hour with

1

WIM MEEUS
President European Association for Research on Adolescence (EARA), Utrecht (Holland)





ORGANIZING INSTITUTIONS

1         1
 

COLLABORATING INSTITUTIONS

1    1   1

1      1   1

1   1   1


1  1  1   1   

1  1  1

1          1          1

1                1               1

1   1      1

1           1        1

1       1     1


1   1  1    1

1           1     

1    1  1

1    1


1    1     1

1   1