Porta Linguarum, issue 27, January 2017

 

 

Index

Introduction

 

Articles

-      The Effect of Repeated Reading on the Pronunciation of Young EFL learners, IRENE RIQUELME GIL, YVETTE COYLE BALIBREA AND JULIO ROCA DE LARIOS.

-      Language Testing for Minority Students in Portuguese Schools: Teacher’s Decision Making Based in Common European Framework, SANDRA FIGUEIREDO, MARGARIDA ALVES MARTINS AND CARLOS FERNANDES DA SILVA

-      Translation is not Enough-the Need for Pedagogical Adaptation in CLIL Textbook Development, ANNA CZURA

-      The Effect of Contextual Clues and Topic Familiarity on L2 Lexical Inferencing and Retention SHIVA KAIVANPANAH AND NILOOFAR RAHIMI

-      “I don’t know”: Results of a Small-scale Survey on Teachers’ Perspectives of the European Language Portfolio, MELINDA DOOLY, JAVIER BARBA CALATRAVA, ANABEL BORRÀS GONZÁLEZ, MONTSERRAT, CREUS PEDROL AND CAROLINA GONZÁLEZ ANDREU

-      Revisión sobre literacidad como noción multidimensional para una Didáctica de las Lenguas inclusiva, EVA Mª IÑESTA MENA

-      Academic Writing Assessment: A Generic Encounter, MOHAMMAD AGHAJANZADEH KIASI

-      Analysis of Oral Skills Development in Textbooks most Used in the Second year of Baccalaureate in Spain, GLORIA LUQUE AGULLÓ AND M.ª CAMINO BUENO-ALASTUEY

-      Selección del léxico disponible: propuesta metodológica con fines didácticos, INMACULADA CLOTILDE SANTOS DÍAZ

-      Evaluation of the Written Competence of Pre-service Teachers of French as a Foreign Language in Belgium, ARIANE RUYFFELAERT

-      La metáfora lingüística en español como lengua extranjera (ELE). Estudio pre-experimental en tres niveles de competencia, OCARINA MASID BLANCO

-      Memoria operativa y expresión escrita: un área de investigación pendiente en el campo de la Adquisición de Segundas Lenguas, IRINI MAVROU

-      Las dinámicas culturales, comunicativas e interculturales en el aula de español lengua extranjera: estudio de caso, MARÍA JOSÉ MOLINA-GARCÍA y JOAQUÍN RÚA COLL

 

Recensiones/Book Reviews

-      La lengua materna en el aula de ELE, AARÓN PÉREZ BERNABEU

-      Technology-Enhanced Language Learning for Specialized Domain, MARY E. RISNER