Porta Linguarum, issue 26, June 2016

 

Contents

Introduction

 

Articles

 

Audiovisual Translation in Teaching Foreing Languages: Contributions of Dubbing to Develop Fluency and Pronunciation in Spontaneous Conversations,

ALICIA SANCHEZ-REQUENA

The 21st Century English Language Reading Classroom in Montenegro: the Influence of Metacognitive Strategies on University Students´Attitudes Regarding

the Process of Reading in English, MARIJA MIJUŠKOVIČ AND SAŠA SIMOVIČ

El aprendizaje autónomo y las TIC en la enseñanza de una lengua extranjera:¿Progreso o retroceso? RUTH BURBAT

Discovering Intercultural Citizenship through Virtual Realia: The United Kingdom and Spain in the 1793 British Press, MARÍA JESÚS LORENZO-MODIA

La competencia intercultural y su inclusión en los manuales de ELE, ANTONIO ILLESCAS

The Use of Learning Strategies Among Learners of Spanish: an Empirical Study, SERGIO DI CARLO

La autoeficacia precibida del docente de Lenguas Extranjeras, desde un dispositivo estratégico y operativo de identificación de su profesionalización y desarrollo

Profesional,FRANCISCO JAVIER SANZ TRIGUEROS Y CARMEN GUILLÉN DÍAZ

Amotivation in Filipino ESL Learners: Exploring Some Correlates, ROCHELLE IRENE G. LUCAS, ALLAN B. I. BERNARDO AND MILDRED A. ROJO-LAURILLA

Nuevas tendencias en la didáctica de las lenguas extranjeras aplicadas al entorno profesional: la grabación audiovisual con enfoque interdisciplinar, ANA FE GIL SIERRA Y SUSANA NICOLÁS ROMÁN

Online-Wörterbücher als Potenzielles Hilfsmittel beim Sprichwortlernen am Beispiel DaF, SAŠA JAZBEC UND BRIGITA KACJAN

La aplicación de un corpus de aprendices en la autocorrección de composiciones escritas, HUI-CHUAN LU, SHENG-YUNG HUNG Y LO HSUEH LU

Nineteeth-Century English Fiction as a Source for Teaching Discourse Presentation Strategies to Spanish EFL Students: A Corpus-Based Approach to Direct Speech Reporting Verbs, PABLO RUANO SAN SEGUNDO

Students´ Engagement in Online Language Learning Through Short Video Lessons, M.ª DOLORES CASTRILLO DE LARRETA-AZELAIN AND ELENA MARTÍN MONJE

Pedagogical Content Knowledge in the Context of Foreing and Second Language Teaching: a Review of the Research Literature, MARIE EVENS, JAN ELEN AND FIEN DEPAEPE

Variable de género y competencia colocacional léxica en el aula de ELE, VIRGINIA DE ALBA QUIÑONES

 

Book reviews/Recensiones

 

The Routledge Handbook of Hispanic Applied Linguistics, JORGE JIMÉNEZ-RAMÍREZ