PUBLICACIONES

  • Calero, M.D. y Mata, S. (2012). Migration at school: Making education of preschool children flexible through dynamic assessment. Problems of Education in the 21 th Century, 49, 6-14. www.scientiasocialist.lt/pec/?q=node/797 

 

  • Calero, M.D., Mata, S., Carles, R., Vives, C., López-Rubio, S., Fernández-Parra, A. y Navarro, E. (2012). Learning potential and adaptation to the educational context: The usefulness of the ACFS for assessing inmigrant preschool children. Psychology in the Schools, 50 (7), 705-721. www.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/pits.21701/abstract

 

 

  • Calero, M.D., Fernández-Parra, A., López-Rubio, S., Carles, R., Mata, S., Vives, C., ... Márquez, J. (2012). Variables involved in personal, social and school adjustment in a sample of preschool-aged children from a different cultural backgrounds. European Journal of Psychology of Education, 28, 13-155. www.link.springer.com/article/10.1007%2Fs10212-012-0107-8

 

  • Calero, M.D., Carles, R., Mata, S. y Navarro, E. (2010). Diferencias en habilidades y conducta entre grupos de preescolares de alto y bajo rendimiento escolar. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 16 (2) www.uv.es/RELIEVE/v16n2/RELIEVEv16n2_5.htm

 

  • Calero, M.D., Mata, S., García-Martín, B., De la Osa, P., Márquez, J., Bonete, S., y Navarro, E. (2012). Evaluación del potencial de aprendizaje: Fundamentos y aplicaciones. Madrid: EOS. www.eos.es 

 

  • Calero, M.D., Mata, S. y Carles, R. (2011). PROMECO: Programa mediacional de entrenamiento cognitivo para niños de educación infantil. Madrid: EOS. www.eos.es