Descripción: Descripción: E:\DANIEL\Web\Portalin\images\Portada PL_7.gif

 

 

Porta Linguarum, issue 7, January 2007

 

Index

 

Articles

 

Quelques conclusions personnelles sur les « conclusions du conseil sur l'indicateur europeen des competences linguistiques » de 2006, CHRISTIAN PUREN

Apprentissage par intégration des compétences de base et évaluation critériée du savoir-résumer en français langue étrangère : quels effets?  ALOYS DEDERI RUZIBIZA et JEAN-MARIE DE KETELE

El Nuevo Papel del Profesor Universitario de Lenguas Extranjeras en el Proceso de Convergencia Europea y su Relación Con La Interacción , La Tutoría Y el Aprendizaje Autónomo, MARÍA MARTÍNEZ LIROLA

This English writing thing”:  Students’ perceptions of their writing experiences at an English-medium university, BOJANA PETRIĆ

A statistical analysis of achievement in self-study summer books, PLÁCIDO BAZO, MARCOS PEÑATE AND PATRICIA ARNAIZ y HAZEL GEATCHES

La percepción del factor de los padres en el aprendizaje del inglés en la escuela primaria. Un estudio empírico, ELENA CAROLINA HEWITT

Recursos informáticos para la enseñanza-aprendizaje del inglés en educación infantil y primer ciclo de primaria: una investigación en el aula, ANTONIO DURÁN FERNÁNDEZ, JOSÉ FÉLIX BARRIO BARRIO y AGUSTÍN DE LA HERRÁN GASCÓN

Analysing EFL classroom transcripts: the codification of Incidental Focus on Form Episodes, ELINA VILAR BELTRÁN

The Motivation to use oral language in the ESL classroom in Secondary Education, ROSARIO PADIAL CAMPÓN and ELENA TAPIA CARRILLO

To Be or To Be: The Dilemma of Copula Choice for Beginning-Level Learners of Spanish, SAMUEL FRANCIS

La enseñanza del español en Marruecos: del pasado al presente, ZINEB BENYAYA

 

Recensiones /Book Reviews

 
Writing Strategies for Business Communication, V Guillén Nieto y J. Williams (2004). Alicante: Aguaclara, by LAURA CAMPILLO.

Bilingual Education. From Compensatory to Quality Education, María Estela Brisk (2006).  New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, by ANTONIO R. ROLDÁN TAPIA.
Watching the English: The Hidden Rules of English Behaviour, Kate Fox (2004). London: Hodder and Stoughton, by SUSAN HERPICHBÖHM.
Teaching Practice Workbook for Language Teachers, Daniel Madrid and José Luis Ortega Martín (2007). Granada: GEU, by JAVIER VILLORIA PRIETO.
Teaching Practice for Language Teachers, Daniel Madrid and Stephen Hughes (2006). Granada: GEU, by TONY HARRIS.