Descripción: Descripción: E:\DANIEL\Web\Portalin\images\Portada PL_6.jpg

 

 

Porta Linguarum, issue 6, June 2006

 

Index

 

Articles

 

Entrenamiento Estratégico en la Enseñanza de la Comprensión Lectora del Inglés como Lengua Extranjera. Las Estrategias Textual y Discursiva, PIEDAD FERNÁNDEZ TOLEDO

Reconsidering Tutorials and Student-Lecturer Power Relationships in Language Subjects,  MUSTAPHA TAIBI

Computer-assisted Early Inclusion of Authentic Slavic Materials,  DANKO ŠIPKA

Using Subtitles To Enhance Foreign Language Learning,  NOA TALAVÁN ZANÓN.

Enseñanzas De La Teoría Queer   para La Didáctica De La Lengua Y La Literatura Extranjeras, JUAN RAMÓN GUIJARRO OJEDA

Framenet as a Corpus Tool for the Learning of Second Languages and for the Lexical Awareness of One´S First Language, OLGA BLANCO CARRIÓN

Introducing self-directed learning in an innovation-friendly institutional context, SOPHIE BAILLY and EMMANUELLE CARETTE

The sex variable in foreign language learning: an integrative approach, PAULA LÓPEZ RÚA

Aprender inglés en la escuela desde los tres años,  INMA PIQUER VIVES

 

Recenciones/Book Reviews:

TEFL in Secondary Education (Handbook and Workbook), Neil McLaren, Daniel Madrid and Antonio Bueno (eds.) (2005). Granada: Editorial Universidad de Granada, by JESÚS M. NIETO
Docentes, traductores e intérpretes de la lengua inglesa en la España del siglo XIX, Mar Vilar (2004). Murcia: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia, by JAVIER VILLORIA.
All in all: a plural view of our teaching and learning, Mª Jesús Lorenzo Modia (ed.) (2005). A Coruña: Servicio de Publicaciones de la Universidad de A Coruña, by JOSÉ M. ORO CABANAS.
Aspectos de la didáctica del inglés para fines específicos. La traducción especializada como método de evaluación formativa y autoevaluación, Izaskun Elorza (2005). Universidad de Salamanca, by ANGELES LINDE LÓPEZ.
Essential Teaching Skills, Kris Kyriacou (2001). Cheltenham: Nelson Thornes, by JOSÉ LUIS ORTEGA MARTIN.
Estudios y criterios para una selectividad de calidad en el examen de inglés,
Honesto Herrera Soler y Jesús Garcia Laborda (2005). Valencia: Universidad Politécnica de Valencia, by RAÚL RUIZ CECILIA.