Porta Linguarum, issue 22, June 2014

Contents

Introduction

 

Articles

 

Pushed Output and Noticing in a Dictogloss: Task Implementation in the CLIL Classroom, MARÍA BASTERRECHEA, MARÍA DEL PILAR GARCÍA MAYO AND MICHAEL J. LEESER
A Case Study on Teachers’ Insights into Their Students’ Language and Cognition Development through the Andalusian CLIL Programme, MARÍA DEL CARMEN MÉNDEZ GARCÍA
Creativity and the Ownership of English: the Teaching and Assessment of Creative Writing with Non-native Speakers, IAN POPLE
The Effectiveness of Error Analysis in Translation Classes. A Pilot Study, DIANA PRESADA AND MIHAELA BADEA
The development of FL Teachers’ Professional Identity Through the Production of Narratives, CRISTINA PÉREZ-VALVERDE AND RAÚL RUIZ-CECILIA
Creencias sobre el aprendizaje de una lengua del futuro profesorado de inglés de Educación Primaria, ELVIRA BARRIOS ESPINOSA
The Importance of ‘Teacher Talk’ in Teaching EFL Writing, MOHAMMAD AGHAJANZADEH KIASI AND FATEMEH HEMMATI
El choque intracultural en español. Perspectivas desde la formación de profesores de E/LE, NATIVIDAD HERNÁNDEZ MUÑOZ
Developing and Evaluating Self Assessment Reading Competence Descriptors for the European Language Portfolio, JOANA PIERCE AND PILAR DURÁN
Teaching Speaking: an Exploratory Study in Two Academic Contexts, ROSA ALONSO ALONSO
Teaching (Theoretical) Linguistics in the Second Language Classroom: Beyond Language Improvement, MAITE CORREA
La homofonía en el aprendizaje de lenguas: el caso del español. Implicaciones Didácticas,  AMANDO LÓPEZ VALERO, EDUARDO ENCABO FERNÁNDEZ E ISABEL JEREZ MARTÍNEZ
Recursos y obstáculos que afectan a los estudiantes de inglés en las escuelas secundarias norteamericanas, MARÍA FERNÁNDEZ HAWRYLAK, BETH A. WASSELL AND SARAH-KATE LAVAN
The Effect of Using Movie Scripts as an Alternative to Subtitles: How to Improve Listening Comprehension, MEHDI LATIFI, MANIJEH YOUHANAEE AND ELHAM MOHAMMADI
Análisis de habilidades de lectoescritura y de hábitos de estudio en inglés como L2, ROSA MUÑOZ LUNA Y LIDIA TAILLEFER DE HAYA
Digital Storytelling and Multimodal Literacy in Education, CARMEN GREGORI-SIGNEs
La influencia del tipo de tarea en la fluidez y la exactitud léxica de la producción escrita de aprendientes griegos de español como lengua extranjera, KIRIAKÍ PALAPANIDI E IRINI MAVROU
El uso del juego dramático en el aula de español como lengua extranjera, GABINO BOQUETE MARTÍN
Analysing Spanish Learners’ Beliefs about EFL Learning, JUAN DE DIOS MARTÍNEZ AGUDO
Descriptores relacionados con el uso de recursos estilísticos para la enseñanza del español como lengua extranjera: aportaciones de una investigación en el
baccalauréat francés
, JOSÉ RIENDA POLO

Book reviews

 

La educación bilingüe en Andalucía: análisis, experiencias y propuestas, MARÍA JOSÉ CARRILLO LÓPEZ
Spanish Idioms in Practice: Understanding Language and Culture, ROCÍO DÍAZ BRAVO
From Life to Text: Building Linguistic and Cultural Identity, VERÓNICA PÉREZ GÓMEZ
La subtitulación en el aprendizaje de lenguas extranjeras
, JESÚS GARCÍA LABORDA