PORTA LINGUARUM

An International and Interuniversity Journal of Foreign Language Didactics
(ISSN: 1697-7467; Depósito Legal: GR-43-2004)
Indexed in the Arts & Humanities Citation Index, Latindex (folio 15312, desde 2006), The Linguist (Eastern Michigan University-Wayne State University), MLA International Bibliography, the ISOC (by the IEDCYT of the CSIC), DIALNET (La Rioja University) and UCUA

Presentation

Notes for contributors

Presentación

Normas de Edición

Editorial Board

Scientific Comitteee

Consejo  de Redacción

Comité Científico

Refereeing Process

Selección de Artículos

Subscription

Issues and Articles

Suscripciones

Números y Artículos

PORTA LINGUARUM is an international interuniversity journal specialised in foreign language didactics. It aims to publish empirical studies, critical revisions, and theoretical models related to the factors that influence the teaching and learning processes:

The social and school context : the family's social and cultural influence as well as the student's mother language and its influence on the L2 learning process, etc.
The students : personal characteristics (age, gender, personality traits, etc.) as well as their attitudes, motivation, cognitive styles, etc.
The FL teacher : the teacher's mental representations, attitudes, motivation, individual characteristics, initial and continuous education, teaching methods, professional development, etc.
Learning conditions and the learning process : the educational/curricular treatment, the teaching methods and learning strategies used, influence of learning contexts in the students' achievement, the didactic procedures, materials, competences developed by the students in relation to the language programs applied in class, attention given to the different communicative skills, input analysis, classroom language used for interaction, effects of teaching resources and materials used in class, etc.
Learning outcomes: evaluation procedures, evaluation of the students' communicative competence at different academic levels, European portfolio, etc.

PORTA LINGUARUM es una revista interuniversitaria e internacional especializada en didáctica de las lenguas extranjeras. Se propone difundir estudios empíricos, revisiones críticas, modelos teóricos y propuestas didácticas que estén relacionadas con los procesos de enseñanza y aprendizaje de las lenguas:

Contexto social: clase social del alumnado, ambiente familiar, contexto escolar, contexto de aula, etc.
Alumnado: factores relacionados con la edad de iniciación a la LE, el efecto de las estancias en países donde se habla la LE, actitudes y motivación, estilos cognitivos, etc.
Profesorado de LE: efectos de la edad, género, formación inicial y continua, actuación docente, personalidad, ambiente que se genera en clase, desarrollo profesional, etc.
Tratamiento y enfoque curricular: estudio y efecto de las estrategias didácticas empleadas; métodos de enseñanza y su evolución histórica, influencia de los contextos de aprendizaje en los niveles de LE; estrategias de aprendizaje, procesos de adquisición de la LE en relación con las estrategias didácticas empleadas; tipos de competencias desarrolladas por el alumnado en relación con la metodología de clase; atención dedicada a las destrezas; análisis del "input" que se ofrece en clase y sus efectos en el aprendizaje; interacción entre profesor y alumnos; efecto de determinados recursos y materiales didácticos; etc.
Resultados del aprendizaje : evaluación de las competencias cognitivas, procedimentales y actitudinales que desarrolla el alumnado, resultados del portfolio etc.

Financed by:
- The Spanish Departments of Language and Literature Teaching of the universities of Granada, Valladolid, Málaga, Madrid (Complutense), Murcia and   the Language Teaching Sections of Ceuta and Melilla.
- English Departments of the University of Almería and Córdoba.
- Departments of Methodology of Curricular Areas ( University of La Laguna).
- The Deputy Rector of Research, Development, and Innovation (Las Palmas de Gran Canaria University Press).
- Department of Education, University of Wiscounsin-Madison, USA.
- Research Groups: Studies on Applied Linguistics to ELT (HUM 679) ( University of Jaén ), Applied Linguistics (HUM 277),   Language   Teaching (HUM    457), Linguistics, Stylistics and English Teaching (HUM 370) of Granada University, ATLAS (Artificial Intelligence Techniques for Linguistic Applications, UNED, Ref. 87H31) .

 

Published by:

Grupo Editorial Universitario , Granada, tel. 34 958 800580; http://www.editorial-geu.com; e-mail: grupoeditorial@terra.es

 

Institutional address:
Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura, Facultad de CC. de la Educación
Universidad de Granada, Campus Universitario de Cartuja,
Granada 18071.
Tel.: (34) 958 243965, Fax (34) 958 244187,
Dirección URL: http://www.ugr.es/local/portalin
E-mail: portalin@ugr.es

Updated in January 2014

# of visitors from January 2004: