1. | Título:
Meanings of the equal sign and aspects of its teaching. A study carried
out with students of the first form of Secondary School and their
teachers
Por:
Burgell, Federico; Ochoviet, Cristina
Fuente:
ENSENANZA DE LAS CIENCIAS Volumen:
33 Número:
3 Páginas:
77-98 Fecha de publicación:
2015 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0.33 |
2. | Título: Understanding of the equal sign at the entrance to algebra: task design and conversation in math class
Por:
Parodi, Sebastian; Ochoviet, Cristina; Lezama, Javier
Fuente:
ENSENANZA DE LAS CIENCIAS Volumen:
35 Número:
3 Páginas:
51-67 Fecha de publicación:
2017 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3. | Título: WORKING TOWARDS ALGEBRA: THE IMPORTANCE OF RELATIONAL THINKING
Por:
Stephens, Max; Ribeiro, Alessandro
Fuente:
REVISTA LATINOAMERICANA DE INVESTIGACION EN MATEMATICA EDUCATIVA-RELIME Volumen:
15 Número:
3 Páginas:
373-402 Fecha de publicación:
NOV 2012 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4. | Título: THIRD GRADERS' STRATEGIES AND USE OF RELATIONAL THINKING WHEN SOLVING NUMBER SENTENCES
Por:
Molina, Marta; Castro, Encarnacion; Castro, Enrique
Editado por:
Figueras, O; Cortina, JL; Alatorre, S; et ál..
Conferencia:
32nd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education/PME-NA XXX
Ubicación:
Morelia, MEXICO
Fecha:
JUL 17-21, 2008
Patrocinador(es): Int Grp Psychol Math Educ; PME NA
Fuente:
PROCEEDINGS OF THE JOINT MEETING OF PME 32 AND PME-NA XXX, VOL 3 Colección:
PME Conference Proceedings Páginas:
399-406 Fecha de publicación:
2008 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |