1. | Título: Participatory and Anticipatory Stages of Mathematical Concept Learning: Further Empirical and Theoretical Development
Por:
Simon, Martin A.; Placa, Nicora; Avitzur, Arnon
Fuente:
JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION Volumen:
47 Número:
1 Páginas:
63-93 Fecha de publicación:
JAN 2016 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 6 | 3.00 |
2. | Título: Evolution of Unit Fraction Conceptions in Two Fifth-Graders with a Learning Disability: An Exploratory Study
Por:
Hunt, Jessica Heather; Tzur, Ron; Westenskow, Arla
Fuente:
MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING Volumen:
18 Número:
3 Páginas:
182-208 Fecha de publicación:
2016 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 3 | 1.50 |
3. | Título: Instruction on use of schematic diagrams in solving addition word problems for students with special educational needs
Por:
Ramos, Laura; Castro, Encarnacion; Castro-Rodriguez, Elena
Fuente:
ENSENANZA DE LAS CIENCIAS Volumen:
34 Número:
1 Páginas:
173-192 Fecha de publicación:
2016 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 1.00 |
4. | Título: An Intelligent Tutor-Assisted Mathematics Intervention Program for Students With Learning Difficulties
Por:
Xin, Yan Ping; Tzur, Ron; Hord, Casey; et ál..
Fuente:
LEARNING DISABILITY QUARTERLY Volumen:
40 Número:
1 Páginas:
4-16 Fecha de publicación:
FEB 2017 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1.00 |
5. | Título:
Supplemental Mathematics Intervention: How and Why Special Educators
Intensify Intervention for Students With Learning Disabilities
Por:
Hunt, Jessica H.; Valentine, Courtney; Bryant, Diane Pedrotty; et ál..
Fuente:
REMEDIAL AND SPECIAL EDUCATION Volumen:
37 Número:
2 Páginas:
78-88 Fecha de publicación:
MAR-APR 2016 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0.50 |
6. | Título: A preliminary discourse analysis of constructivist-oriented mathematics instruction for a student with learning disabilities
Por:
Xin, Yan Ping; Liu, Jia; Jones, Sarah R.; et ál..
Fuente:
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH Volumen:
109 Número:
4 Páginas:
436-447 Fecha de publicación:
2016 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0.50 |
7. | Título: Children's schemes for anticipating the validity of nets for solids
Por:
Wright, Vince; Smith, Ken
Fuente:
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL Volumen:
29 Número:
3 Páginas:
369-394 Fecha de publicación:
SEP 2017 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8. | Título: Final Commentary to the Cross-Disciplinary Thematic Special Series: Special Education and Mathematics Education
Por:
Woodward, John; Tzur, Ron
Fuente:
LEARNING DISABILITY QUARTERLY Volumen:
40 Número:
3 Número especial:
SI Páginas:
146-151 Fecha de publicación:
AUG 2017 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9. | Título: Explicating mathematical concept and mathematical conception as theoretical constructs for mathematics education research
Por:
Simon, Martin A.
Fuente:
EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS Volumen:
94 Número:
2 Páginas:
117-137 Fecha de publicación:
FEB 2017 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10. | Título:
Overcoming a 4th grader's challenges with working-memory via
constructivist-based pedagogy and strategic scaffolds: Tia's solutions
to challenging multiplicative tasks
Por:
Hord, Casey; Tzur, Ron; Xin, Yan Ping; et ál..
Fuente:
JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR Volumen:
44 Páginas:
13-33 Fecha de publicación:
DEC 2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
11. | Título: Cross-Disciplinary Thematic Special Series: Special Education and Mathematics Education
Por:
Xin, Yan Ping; Tzur, Ron
Fuente:
LEARNING DISABILITY QUARTERLY Volumen:
39 Número:
4 Número especial:
SI Páginas:
196-198 Fecha de publicación:
NOV 2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
12. | Título:
Levels of participatory conception of fractional quantity along a
purposefully sequenced series of equal sharing tasks: Stu's trajectory
Por:
Hunt, Jessica H.; Westenskow, Arla; Silva, Juanita; et ál..
Fuente:
JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR Volumen:
41 Páginas:
45-67 Fecha de publicación:
MAR 2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
13. | Título: Authors' Response: Interaction: A Core Hypothesis of Radical Constructivist Epistemology
Por:
Tillema, Erik S.; Hackenberg, Amy J.; Ulrich, Catherine; et ál..
Fuente:
CONSTRUCTIVIST FOUNDATIONS Volumen:
9 Número:
3 Número especial:
SI Páginas:
354-359 Fecha de publicación:
JUL 2014 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |